اخبار بازی, تریلر بازی, خبر, نقد و بررسی

همه‌ی آنچه از Horizon Forbidden West می‌دانیم

با خلق مجموعه‌ بازی هورایزن، قهرمان جدیدی به نام Aloy (اِی‌لوی) هم خلق شد که در نسخه‌ی اول از سرگذشت او و ماجرایش در دنیای پسا-رستاخیزی آگاه شدیم. پس از اتمام بازی مطمئن بودیم که ماجرای او در دنیای بازی‌ها تازه شروع شده و می‌تواند در آینده به یکی از بزرگترین آثار سونی تبدیل شود. اتفاقی که اکنون می‌توان گفت محقق شده است. بازی قرار است ما را دوباره به دنیای این بازی ببرد و با ماجراجویی قهرمانش همراه کند.

داستان

هرچند به‌صورت کلی داستان بازی «هورایزن: زیرو داون» به‌گونه‌ای است که ماجرای آن نسخه را به اتمام می‌رساند، اما در همان سکانس پایانی بازی، کاملا واضح و مشخص بود که داستان مجموعه‌ی هورایزن قرار است ادامه پیدا کند و این پایان‌ راهش نبوده است. هنوز جزئیات زیادی از ماجراجویی جدید Aloy توسط سونی و استودیو «گوریلا گیمز» منتشر نشده است اما با توجه به برخی از اطلاعات منتشرشده و همچنین نمایش اول بازی شاید بتوانیم چیزهای اندکی را از آن فرا بگیریم.

در بلاگ رسمی پلی‌استیشن، توضیح بسیار کوتاهی درباره‌ی بازی نوشته شده است. در بخشی از این توضیحات آمده:

بازی Horizon Forbidden West ماجرای Aloy را در آینده‌ی بسیار دور در غرب آمریکا ادامه می‌دهد و حرکت او به سمت سرزمین شگفت‌انگیز اما خطرناکی را به تصویر می‌کشد؛ جایی که او با ماشین‌ها و تهدیدات جدید و مرموزی روبه‌رو می‌شود.

با این‌ حال، این اطلاعات چندان قابل‌توجهی نیست که بتواند ما را درباره‌ی داستان این اثر آگاه‌تر سازد. اگر بخواهیم به جزئیات تریلر اولیه بازی توجه بیشتری کنیم، مشخص است که محیط پسا آخرالزمانی بازی مربوط به سان‌فرانسیسکو است که در آن «پل گلدن گیت» توسط پوشش گیاهی عظیم سرسبزی پوشانده شده است و «کاخ هنرهای زیبای سانفرانسیسکو» به‌ ویرانه‌ای تبدیل‌شده و زیر آب مدفون گشته است. نکته‌ی دیگری که به‌راحتی با تریلر بازی می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم، حضور مجدد شخصیت Sylens است که به نظر می‌رسد نقش مهم‌تری را هم نسبت به نسخه‌ی قبل ایفا خواهد کرد. همچنین با حرکت Aloy به‌سوی مناطق جدید، طبیعی است که انتظار داشته باشیم که او با قبیله‌های دیگری هم مواجه شود. در تریلر بازی هم می‌توان حضور این قبیله‌ را مشاهده کرد. هرچند که به‌صورت دقیق نمی‌دانیم که نقش آن‌ها چه خواهد بود اما به نظر می‌رسد یکی از این قبیله‌ها به فناوری خاصی دست یافته که قادر است ماشین‌ها و ربات‌های درون بازی را کنترل کنند. این قبیله یکی از مسائلی است که شما را در بازی تهدید می‌کند.

همچنین در ویدیو دیگری که مدتی بعد از نمایش اولیه منتشر شد، ماتیاس دی یونگه (Mathijs de Jonge)، کارگردان بازی، اعلام کرد که نقشه‌ی بازی Horizon Forbidden West شامل مناطقی از یوتا تا سواحل اقیانوس آرام خواهد بود. محیط بازی شامل بخش‌هایی از کالیفرنیا، یوتا و نوادا هم خواهد بود. با این اوصاف، می‌توان گفت که نقشه‌ی بازی کمی بزرگتر از نقشه‌ی قسمت قبل است.

علاوه بر این، می‌دانیم که یکی از دلایل ماجراجویی جدید Aloy، یافتن منبع وقوع بلا و آفت همه‌گیری است که باعث از بین رفتن گیاهان، حیوانات و افراد قبیله‌ها شده است. بیماری و بلایی ناشناخته که البته مشاهده کردیم که آب‌وهوای مناطق را به حالت ابر طوفانی با رنگ قرمز درآورده است.

گیم‌پلی

بازی Horizon Forbidden West مانند نسخه‌ی پیشین یک بازی اکشن ادونچر سوم‌شخص است که از المان‌هایی از ژانر نقش‌آفرینی هم بهره می‌برد. تاکنون فقط یک تریلر از بازی منتشرشده که آن هم تریلر مستقیمی از گیم‌پلی بازی نبوده است، پس طبیعی است که چندان نتوانیم درباره‌ی این موضوع سخن بگوییم. با این‌ حال، به‌ نظر می‌رسد که ساختار گیم‌پلی مشابه و بر پایه نسخه‌ی قبل است. در واقع، با توجه به نمایش اولیه بازی و مصاحبه‌های انجام‌شده، احتمالا سازندگان سیستم گیم‌پلی نسخه‌ی قبل را حفظ کرده و مکانیسم‌های جدیدی به آن اضافه کرده‌اند یا برخی از مکانیسم‌های قبلی را بهبود داده‌اند.

همچنین می‌دانیم که در این نسخه Aloy با به دست آوردن آیتمی قادر است تا به محیط زیر آب رود و رموز نهفته‌ در آن مکان را کشف کند. جایی که البته، از خطر ماشین‌های خطرناک هم در امان نیست. وجود محیط‌های زیر آب و کاوش در آن‌ها می‌تواند تنوع بیشتری به بازی دهد و ابعاد جدیدی را برای آن بگشاید.

بدون یکی از جذابیت‌های اصلی نسخه‌ی قبلی مجموعه‌ی هورایزن، مبارزه‌ با ماشین‌ها یا همان ربات‌های بازی بود. با توجه به تریلر این نسخه، از وجود چند ربات تازه آگاه شده‌ایم و حضور دو ربات قدیمی یعنی Charger و Snapmaw هم در بازی تأیید شده است. این ربات‌های جدید به شرح زیر هستند؛

  • Bristleback: اولین نوع از ماشین‌های جدیدی که حضور آن‌ها در بازی مشخص شده، Bristleback نام دارد که ظاهر آن شبیه گونه‌ای خوک وحشی است که در آفریقای جنوبی زیست می‌کند. آن‌ها هنگام مشاهده‌ی شما بسیار تهاجمی هستند و از دندان‌های تیز خود هم به‌عنوان سلاح برای حمله استفاده می‌کنند.
  • Clawstrider: این یکی دیگر از انواع ماشین‌های موجود در بازی است که به نظر می‌رسد طراحی آن با توجه به گونه‌ای از دایناسورها به نام «دراموزوریدها» انجام شده است. علاوه بر حضور در بازی Horizon Forbidden West، جالب است بدانید که آن‌ها در کمیک (داستان مصور) جدید منتشر شده از هورایزن زیرو داون هم حضور دارند و با این مجموعه بیگانه نیستند.
  • Shellsnapper: این گونه هم یکی دیگر از ربات‌های عظیم‌الجثه‌ی موجود در تریلر بازی هستند که مشخص است طراحی آن‌ها بر اساس لاک‌پشت انجام شده است. این ماشین‌های بزرگ می‌توانند به‌خوبی در محیط استتار کنند و در مقابل راهتان قرار گیرند و برایتان دردسر ایجاد کنند.
  • Sunwing: این ماشین‌های پرنده در لحظه‌ای از تریلر بازی به تصویر کشیده شدند. به احتمال زیاد آن‌ها از گونه‌ی دایناسورهای بالداری به نام «پتروسور» الهام گرفته شده‌اند. آن‌ها از بال‌های بلند خود برای کسب انرژی استفاده می‌‌کنند.
  • Tremortusk: آخرین گونه‌ از ماشین‌هایی که در اواخر تریلر، آن‌ها را دیدیم، این دسته بودند. با یک نگاه ساده می‌توان متوجه شد که ظاهر و طراحی آن‌ها بر اساس ماموت‌ها بوده است. آن‌ها ربات‌های مسلح و بسیار قدرتمند و عظیم‌الجثه‌ای هستند که به‌تنهایی می‌توانند برایتان دردسرساز شوند اما اگر در هدایت قبیله‌های دشمن باشند، طبیعتا خطر بیشتری خواهند داشت و می‌تواند به ماشین‌های سرسخت‌تری تبدیل شوند.

گرافیک

بازی همچون قسمت قبل با موتور بازی‌سازی بهینه و فوق‌العاده‌ی دسیما ساخته خواهد شد با این تفاوت که اکنون آن‌ها از نسخه‌ی به‌روزتر و پیشرفته‌تری این موتور بازی‌سازی استفاده می‌کنند و به تسلط بهتری از آن رسیده‌اند. از همین رو توانسته‌اند پیشرفت گرافیکی قابل‌توجهی در بازی اعمال کنند. البته، این قضیه بیشتر برای نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ صادق خواهد بود. همچنین سازندگان اعلام کرده‌اند که از ویژگی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ بهره خواهند برد و این کنسول به آن‌ها اجازه می‌دهد که بتوانند تجربه‌ی بهتر و چشم‌نوازتری را خلق کنند. به گفته‌ی آن‌ها زمان بارگذاری بازی‌ها به خاطر حافظه‌ی اس اس دی کنسول پلی‌استیشن ۵، بسیار کوتاه خواهد بود. علاوه بر ویژگی‌های گرافیکی، بازی از قابلیت‌های ویژه‌ و مختلف کنترلر دوال‌سنس از جمله «ماشه‌های تطبیق‌پذیر» و «بازخورد لمسی» بهره خواهد برد تا بتواند تجربه‌ی بهتری را در کنسول نسل بعدی سونی ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *