توضیحات
نقد و بررسی بازی Call Of Duty: WWII برای PS4
ندای وظیفه: جنگ جهانی دوم یک بازی ویدیویی تیرانداز اول شخص است که توسط Sledgehammer Games توسعه یافته و توسط Activision برای PlayStation 4 ، Xbox One و Microsoft Windows منتشر شده است . این بازی چهاردهمین مرحله اولیه و اولین سری بازی Call of Duty است که در ابتدای جنگ جهانی دوم از Call of Duty: World in War در سال ۲۰۰۸ تنظیم شده است. این بازی در تئاتر اروپایی جنگ (مقالهایست در مورد جنگ جهانی دوم) قرار دارد. یک سلسله عملیات جنگی در بخش اول پیاده نظام قرار دارد و از جنگ آنها در جبهه غربی پیروی میکند، در حالی که چند نفره در جبهههای مختلف که در این مبارزات دیده نمیشود، گسترش مییابد. حالت زامبی (Zombies mode) نیز باز میگردد.
جنگ جهانی دوم اولین عنوان از Call of Duty اصلی است که ویژگی «بازسازی سلامتی» در عملیات جنگی را ارائه نمیدهد. در عوض، بازیکنان باید به اعضای تیم پزشکی خود برای ارائه بستههای بهداشتی و همچنین سایر اعضای تیم برای ارائه مهمات تکیه کنند. اعضای دیگر گروه میتوانند دشمنان را تشخیص دهند و موقعیت خود را به شکل سایهها نشان دهند. سربازان دشمن در عملیات جنگی میتوانند دستگیر شوند، و متحدین زخمی را میتوان پوشش داد. هر دو این اقدامات، و همچنین کشتن دشمنان و تکمیل اهداف، به تجربهی بازیکن (XP) میافزاید و مهارتهای شخصی را بهبود میبخشد. در برخی از بخشهای این عملیات، بازیکنان قادر به کنترل وسایل نقلیه خواهند بود.
بازی چند نفره در Call Of Duty:WWII
حالت چند نفره برای Call of Duty: WWII در E3 2017، که از ۱۳ تا ۱۵ ژوئن برگزار شد، منتشر شد. بازی Sledgehammer ویژگیهای جدیدی از قبیل فضای اجتماعی جدید دفتر مرکزی، تقسیمات، حالت جنگ و بازگشت به بازی گاه به گاه “بوت زمینی” را اعلام کرده است. بازیکنان که قبل از سفارش این بازی به یک بسته بتا دعوت شده بودند، که ابتدا برای پلی استیشن 4 منتشر شد، اما بعدا در سایر پلتفرمها نیز منتشر شد.
در مسابقات چند نفره آنلاین، بازیکنان به طور تصادفی به سمت طرفهای متحدین یا متفقین تقسیم میشوند. در سمت متفقین، بازیکنان میتوانند به عنوان سربازان در ارتش آمریکا ،انگلیس و فرانسه مقاومت کنند. در سمت متحدین، بازیکنان به طور مستقیم به عنوان آلمانیها بازی میکنند. گلن شوفیلد، سرپرست کمپانی سندباد و سرپرست Sledgehammer در توضیح اینکه چه قدرتهایی از متحدین آلمانی میتواند قابل بازی باشد با توجه به اینکه به نظر میرسد که «اسطوره ورماخت بیگناه» (نام یک سازمان غیرسیاسی آلمانیست که از جنایتهای نازیها مبرا میباشد) معیارهایی است که در تصمیمشان مورد استفاده قرار گرفتهاند گفت:
تمایز بزرگ آلمانیها امروزه هم بین ارتش آلمان و ارتش نازی وجود دارد. ما سعی کردیم اطمینان حاصل کنیم که این تمایز را در این بازی نیز لحاظ کردهایم، تا نشان داده شود که آلمانیها وظیفه خود را انجام دادهاند.”
به جای سیستم معمول ایجاد یک کلاس (create-a-class system)، جنگ جهانی دوم (WWII) ویژگی «لشگر» را معرفی میکند. بازیکنان میتوانند یکی از پنج لشگر را انتخاب کنند، هر کدام با آموزشهای مختلف پایه برای مبارزات، آموزش لشگرکشی و مهارتهای سلاح. همچنین این ویژگی مزایا (Perks) را از بین میبرد، زیرا بازیکنان باید از طریق رتبهگرفتن در بخش ها پیشرفت کنند تا از مهارتهای اضافی استفاده کنند. پنج بخش در این بازی برجسته هستند:
- پیاده نظام: لشگرکشی همه جانبه در این بازی که برای مبارزه میانمدت تا طولانی مجهز شده است. مهارت ویژه این قسمت مربوط به داشتن مهارت ضربه زدن با سرنیزه است که می تواند منجر به مبارزه شیطانی وحشیانه شود.
- هوابرد: این بخش باعث می شود بازیکنان سریع حرکت کنند و در عین حال ساکت باشند. بازیکنان در این بخش میتوانند در هر زمانی که در جنگ قرار دارند به اسلحهشان صداخفهکن وصل کنند که یک سبک گیم پلی بازی مخفیانه را به ارمغان میآورد.
- زره پوش: این بخش دارای سنگینترین قدرت شلیک است، قادر به سوار کردن اسلحه و پرتاب راکت به عنوان سلاحهای ثانویه است.
- کوه: این بخش تمرکز بر مبارزات با فاصله زیاد دارد، ساخت تفنگ تک تیرانداز با هدف کمک و بهبود هدف از طریق محدوده با مسدود کردن محیط از دیدگاه بازیکن است.
- حمل و نقل: «شاتگانهای» استفاده شده توسط بازیکنان در این بخش دارای ویژگی آتشزا است که دشمنان را به مرگ میکشاند.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.